GEVOELIGE HUID EXPERT

Ons engagementen

Bewezen doeltreffendheid

Optimale tolerantie

Onze actieve ingrediënten


Voor de doeltreffendheid doet Mixa een beroep op ingrediënten die een duidelijke, zichtbare en duurzame oplossing bieden voor de problemen van de gevoelige huid. Deze ingrediënten zijn afkomstig uit de farmacopee, de dermatologie, de plantkunde en de biologie. Onder hen glycerine, arnica, panthenol, allantoïne, havermelk, rozen, zink en zoete-amandelolie. Deze ingrediënten zijn geselecteerd op basis van hun grote verwantschap met een gevoelige huid om op die manier een optimale tolerantie te garanderen. Ze zijn aldus gedoseerd voor een bewezen doeltreffendheid voor elk gevoelige huidtype.

OVER

Het Mixa-verhaal

< >

1924

Ontstaan van het merk in de farmacie

Mixa ontstond in 1924 in Frankrijk in de laboratoria van Dr. Roger. In die tijd ontwikkelden deze laboratoria bereidingen die werden aanbevolen door dokters om huidkwalen te bestrijden.

1962

Het eerste Mixa-product

In de apotheken werd een crème voor beschadigde handen gelanceerd. Die kende een enorm succes dankzij een ingrediënt dat er in de geneeskunde om bekend stond blessures en brandwonden te kalmeren: allantoïne. Bovendien bevatte de crème filtrerende anti-ageing bestanddelen en dat was in die tijd vrij innovatief. Het was het eerste product dat officieel de naam Mixa droeg. De merknaam is afkomstig van het werkwoord ’mixen’ waar een “a” aan toegevoegd werd om het wat vrouwelijker te doen klinken.

1969

Lancering van Mixa Bébé

Mixa lanceert in Frankrijk zijn eerste lijn voor de delicate babyhuid in 1969. Deze lijn bestond uit vijf producten die volledig aansloten bij het verzorgingsritueel voor baby’s. Bij de producten, die verkocht werden in de apotheek, zat een bijsluiter om de ouders te “onderwijzen”. De hypoallergene formules werden ontwikkeld onder pediatrisch en dermatologisch toezicht. Ze vormden een belangrijke basis van Mixa’s expertise van de gevoelige huid.

1997

Mixa breidt zijn expertise uit naar de lichaamsverzorging

1997 was een historisch jaar voor het merk: het breidde immers zijn expertise uit naar de lichaamsverzorging met de lancering van een melk tegen uitdroging. Sindsdien is Mixa een expert in dit gebied en het grootste merk op de Franse markt van hydraterende producten.

2003

De eerste gezichtsverzorgingslijn

Dit betekende een nieuwe wending in de geschiedenis van het merk, dat zich nu waagde aan de gezichtsverzorging. De producten hadden een optimale tolerantie dankzij hypoallergene, niet-comedogene formules zonder parabenen en zonder alcohol. De doeltreffendheid van de producten steunde op het gebruik van kalmerende, vochtinbrengende en beschermende actieve bestanddelen zoals glycerine of arnica.

2015

Lancering van Mixa in België

Mixa heeft meer dan 90 jaar ervaring in de verzorging van gevoelige huid, en is eindelijk beschikbaar in België met een volledig gamma voor lichaam en gezicht.